FIJN OM BIJ ENVIDA TE ZIJN

FIJN OM BIJ ENVIDA TE ZIJN

Dȧt is de allesoverheersende conclusie naar aanleiding van gesprekken met collega’s, bewoners, cliënten en mantelzorgers. Die gesprekken staan niet op zichzelf. Er zijn zóveel mooie verhalen op te halen binnen Envida. Die willen we graag delen. Zoals het verhaal van Nina, Huishoudelijke Hulp in Maastricht Oost. Over passie voor het vak, de saamhorigheid binnen het team en het goede gevoel over Envida als werkgever.

Nina’s werkgebied strekt zich uit van Limmel, Nazareth, Wyck en Amby tot aan Borgharen en Itteren. Ze heeft tien cliënten. ‘Heel lieve mensen. Het doet zó goed om iets te kunnen betekenen voor hen. Ik heb voorheen andere banen gehad, onder meer schoonmaker in het ziekenhuis. Bij Envida bevalt het me veel beter. Dat komt vooral door het persoonlijke contact met de cliënten. ‘Bij sommige mensen kom ik al vanaf mijn eerste werkdag aan huis. Dus al ruim tweeëneenhalf jaar. ‘

Vertrouwen
De cliënten van zijn allemaal 70+. Ze behoren dus tot de risicogroep van Corona. ‘De bizarre tijd waarin we nu leven, heeft een enorme impact op mijn cliënten. Ze zijn erg bang om besmet te raken. Ze gaan de deur niet meer uit en ontvangen geen bezoek. Dat ik als hulp in de huishouding wel gewoon mag komen, zegt volgens mij iets over het vertrouwen in mij als medewerker en in Envida als organisatie. Mijn collega’s en ik houden ons strikt aan alle voorschriften, waaronder het dragen van werkhandschoenen. Mondkapjes dragen we als de situatie daarom vraagt.’

Beeldbellen tijdens Coronaperiode
Corona heeft eenzaamheid in de hand gewerkt. Zeker in die eerste weken toen de regels nog heel streng waren. ‘Kinderen en kleinkinderen konden niet meer op bezoek komen. (Beeld)bellen is zeker een mooie oplossing, maar voelt toch anders dan gewoon in het echt een praatje kunnen maken. Sommige cliënten hebben trouwens geen tablet of smartphone en kunnen dus niet beeldbellen.’

Steun en toeverlaat
Fijn dat er dan toch iemand is met wie ze een praatje kunnen maken, die vraagt hoe het met ze is en die hen kan bijpraten over de laatste ontwikkelingen: de hulp in de huishouding. ‘Dat vind ik dus zo mooi aan mijn werk. Ik ben veel meer dan iemand die helpt in de huishouding. Ik ben een steun en toeverlaat. Ik kan iemands dag echt een stuk beter maken. Gewoon door er voor hem of haar te zijn.'

ONZE WERKWIJZE

STAP 1

We nemen binnen 1 werkdag telefonisch contact met je op.

STAP 2

Je hebt een sollicitatiegesprek bij Envida.

STAP 3

We stemmen telefonisch de arbeidsvoorwaarden af en bieden jou een contract aan.

STAP 4

Je bent aangenomen. Welkom bij Envida!

Copyright © 2020 Envida   |  Sitemap   |  Disclaimer   |  Privacy   |  Cookiebeleid
Envida gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.